FANDOM

Habbo Awards on Habbo Hotellissa vuosittaiseen tahtiin järjestettävä gaala, jossa palkitaan kyseisen vuoden parhaita habboja useassa eri kategoriassa. Tapahtumaa on järjestetty vuosittain alkaen vuodesta 2008. Tapahtuman pääjärjestäjinä toimivat viralliset fanisivut. Hotellin ylläpito tukee tapahtumaa.

Historiaa Muokkaa

AXN badge

Ennen konseptin syntymää hotellissa palkittiin parhaita habboja eri kategorioissa jo vuonna 2005. Tuolloin hotellissa mainostettiin AXN-patukoita. Silloiset voittajat saivat palkinnoksi AXN-merkin.

2008 Muokkaa

Vuonna 2008 järjestetyn Habbo Awards -tapahtuman nimenä toimi tuolloin Habbo-Oscarit, mutta tapahtuma oli konseptiltaan täysin sama. Silloinen tapahtuma ei saanut tukea hotellin ylläpidolta, vaan tapahtuma pidettiin sen aikaisten Habbo-foorumiyhteisöjen keskuudessa.

2009–2011 Muokkaa

FI023

Vuosien 2009–2011 Habbo Awardsit järjesti sen aikainen virallinen fanisivusto Habbomatic.com. Silloin ennakkoäänestys järjestettiin Habbon ryhmäfoorumeilla ja finaaliäänestys hotellissa huonekyselynä. Palkintona aikavälin Habbo Awardseissa oli kultainen pokaali ja käyttäjän suunnittelema merkki.

2012 Muokkaa

FI050

Vuonna 2012 ennakkoäänestys järjestettiin poikkeuksellisesti virallisen fanisivun jo lopetetulla Agora-foorumilla. Silloin tapahtuman pääjärjestäjänä toimi epävirallinen fanisivusto Habrock. Vuonna 2011 palkintona oli ainoastaan käyttäjän suunnittelema merkki.

2013 Muokkaa

Vuoden 2013 Habbo Awardsien ennakkoäänestys järjestettiin virallisen fanisivuston Kalasaitin foorumilla. Tällöinkin sama kaava jatkui, mutta palkintona oli vuonna 2009–2011 tutuksi tullut merkki ja harvinaisempi Habbo-pokaali.

2014 Muokkaa

Habbo Awards 2014 -ennakkoäänestys järjestettiin hotellin ylläpidon päätöksestä poikkeuksellisesti hotellissa huoneessa. Kyseisen vuoden tuloksia epäiltiin virheellisiksi, sillä huhujen mukaan äänet ainoastaan laskettiin, jolloin itseään eniten äänestäneet voittivat.

2015 Muokkaa

Vuonna 2015 Habbo Awardsien ennakkoäänestys järjestettiin taas fanisivuilla. Tällöin kokeilussa oli täysin uudenlainen järjestelmä, joka salli äänestämisen haluamaltaan fanisivulta. Ennakkoäänet myös tarkisti fanisivujen ylläpito. Finaaliäänestys järjestettiin tuttuun tapaan hotellissa. Vuonna 2015 palkintona oli kolmanneksi tulleelle pronssinen merkki, toiselle hopeinen merkki ja voittajalle kultainen merkki.

Voittajat Muokkaa

2008 Muokkaa

Kategoria Voittaja Finalisti(t)
Hotein mies ==godfather== Bleeding-Gums, Aceq, dr.eikka, kreisidevil
Hotein nainen silja6 SHANN, Loup, Minniz, Riollo
Kuuluisin habbo SnowX Bleeding-Gums, letkunius, sinoe, Noknok
Paras epävirallinen fanisivu Palmula Habbowiki, Bugila
Paras Habbo-home Loup SnowX, Eledhwen, HoneyX, BineappleC
Paras Habbo-ryhmä Asialliset Keräilytavaroiden arvot, Kokenut Habbo
Paras Habbo-staff Antibiootti Hessuli, Seitikki
Paras huone Prinsessah Yösauna, Habbo opisto, Ice brake games, HABBO MARKET
Paras moderaattori MOD-Alroth MOD-Securus. MOD-Kroisos, MOD-Eye
Paras pukeutuja SnowX Bleeding-Gums, Eledhwen, Dacia, jaffa-fanta
Paras vaihtola/pelaamo Waihtola Wauhdikas tule jo! > Lewa Gamehall [Gladiatus]
Rikkain habbo Maribell. Average
Söpöin mies Bleeding-Gums SnowX, taikatattipoika, Poretabletteja, ---MDS---
Söpöin nainen Kirjakerho Nide, Loup, Eledhwen, @SUKLAA!@
Ystävällisin habbo SnowX Sawana, Anira, .:Chioy-chan:., willybilly